Torna a les notícies
La Societat Catalana de Pedagogia, filial de l’IEC, recorda que el model català d’educació és avalat científicament
13/03/2012

«El model d’escola catalana i l’ensenyament de llengües que practica garanteix l’aprenentatge de les llengües oficials a tots els joves ciutadans de Catalunya, potencia la competència en l’aprenentatge de les llengües estrangeres i, alhora, promou el màxim desenvolupament personal i social». Aquesta és una de les conclusions de la Declaració en relació amb les bases científiques, pedagògiques i socials de l’escola catalana i la immersió lingüística, que la Societat Catalana de Pedagogia, filial de l’IEC, va publicar fa uns mesos, coincidint amb la inauguració del curs 2011-2012.

En aquesta declaració, la Societat Catalana de Pedagogia fonamenta pedagògicament l’ensenyament en llengua catalana, «que és el més adequat per al desenvolupament personal i social de tots els infants i joves en els països on el català és llengua pròpia». La Declaració assenyala que «en la munió d’estudis de què ha estat objecte el model d’escola catalana en llengua i continguts per part dels estudiosos de les nostres universitats i de molts altres països, es constata inequívocament que els pressupòsits que el defineixen es troben en plena relació positiva amb el dret, la ciència, la pedagogia i la sociologia».

La Societat Catalana de Pedagogia, fundada l’any 1984, aplega els professionals de la pedagogia i de l’educació de l’àmbit dels Països Catalans, i s’adscriu a la Secció de Filosofia i Ciències Socials de l’IEC.