Torna a les notícies
La Fundació Ferran Sunyer i Balaguer, integrada a l’IEC, impulsa un projecte per a millorar la qualitat de vida dels infants amb paràlisi cerebral
20/11/2019

La iniciativa i el suport de la Fundació Ferran Sunyer i Balaguer, integrada a l’Institut d’Estudis Catalans (IEC), han estat clau per a poder iniciar un projecte per a desenvolupar un sistema de suport al diagnòstic cognitiu per a nens i nenes amb paràlisi cerebral. La nova eina permetrà identificar les capacitats d’aquests infants per a poder-los ajudar a adaptar-se i desenvolupar una vida el més autònoma possible. El dimecres 13 de novembre es va signar el conveni que farà possible el projecte i que ha suposat una donació de 13.641 euros per part de la Fundació. 

El projecte Incognyx-Ferran Sunyer porta el nom de qui fou un matemàtic autodidacte reconegut internacionalment i que patia una paràlisi cerebral severa que li va impedir anar a l’escola i que va fer que necessités tota mena d’ajuda per a poder fer les activitats quotidianes. Per això, la fundació en record d’aquest matemàtic ha signat un conveni de col·laboració amb l’Hospital per a aportar fons que ajudin a millorar la vida d’aquests infants.

L’Hospital Sant Joan de Déu Barcelona destinarà la donació de la Fundació Ferran Sunyer i Balaguer a aquest projecte, que té per objectiu poder avaluar la capacitat cognitiva de cada pacient amb les eines adaptades i, alhora, assessorar-lo, segons les seves característiques, en relació amb la millor eina tecnològica per a comunicar-se i desenvolupar-se en cada àmbit de la vida.

Actualment, la paràlisi cerebral és una de les causes més comunes de discapacitat física infantil, amb una prevalença d’entre dos i tres afectats per cada mil naixements. Entre el seu ventall de símptomes hi ha problemes motors, epilèpsia i trastorns de conducta, de la comunicació o cognitius, entre d’altres. La paràlisi cerebral no sempre afecta el nivell cognitiu de qui la pateix, però les greus afectacions motores poden fer que se’n subestimin les capacitats intel·lectuals.