Agenda

dilluns  22 gener 2018
18 h
Seminari Raimon Bonal

dimarts  23 gener 2018
19 h
Conferència amb motiu del Premi Nobel de Física 2017

dimarts  23 gener 2018
19 h
Conferència: «Una lectura de l’assaig Economic possibilities for our grandchildren»

dimecres  24 gener 2018
18 h
Conferència: «Percepció i experiència»

dimecres  24 gener 2018
19 h
Presentació del llibre La cort napolitana d’Alfons el Magnànim: el context de Curial e Güelfa, d’Abel Soler, a València

dijous  25 gener 2018
17 h
23a Conferència Fèlix Serratosa 

dijous  25 gener 2018
18 h
Presentació dels cursos de lexicografia i onomàstica 

dijous  25 gener 2018
18 h
Conferència: «Edificis de consum energètic quasi nul (nZEB)»

dijous  25 gener 2018
18 h
Discurs de recepció de Ramon Pinyol i Torrents com a membre numerari de l’IEC

divendres  26 gener 2018
12 h
23a Conferència Fèlix Serratosa 


:: Més activitats ::
 
15/06/2017
Una declaració reivindica el valor de la pedagogia en l’educació i la societat i en demana el reconeixement social i de l’Administració

Martí Teixidó, president de la Societat Catalana de Pedagogia (SCP), filial de l’IEC, i Rosa Rodríguez, presidenta del Col·legi de Pedagogs de Catalunya (COPEC), han signat aquesta tarda a la seu de l’Institut d’Estudis Catalans la Declaració social per la pedagogia, amb què les dues entitats declaren el valor de la pedagogia com a activitat professional i científica, en l’àmbit de l’educació i la societat en general. A més, posen de manifest que és necessari que la pedagogia gaudeixi de «crèdit social i de reconeixement públic», així com «de l’aval de l’Administració», perquè pugui contribuir al benestar dels ciutadans. També afirmen que «una part dels mestres i professors han de ser especialistes en pedagogia i presents en totes les institucions educatives».

La tradició, que era el referent de l’educació, ha esdevingut «totalment insuficient atesos els canvis socials als quals cal donar resposta», segons posa de manifest la Declaració, que també es refereix al fet que l’expectativa actual d’una vida llarga «incrementa la probabilitat de sotragades en l’ocupació laboral, en l’estabilitat econòmica, en les relacions veïnals, en la convivència familiar, en la convivència íntima, en l’infortuni i el dol per la mort i en l’estabilitat emocional».

Davant d’aquest panorama, la Declaració afirma que «els pedagogs són els professionals que poden tractar dels assumptes d’educació personal ―com les aptituds diferenciades, la compensació de dificultats o els hàbits de salut―, d’educació comunitària ―relacions de gènere, participació social, apoderament del ciutadà― i d’educació de comportaments socials ―com el civisme, la diversitat cultural i sexual o les tradicions religioses».

Facebook mail

:: Tornar a la pàgina principal ::

 

 

Novetats editorials

Número 7 de la revista Catalan Social Sciences Review

 
 

Pere Gil i Estalella

Història moral de Cathalunya

 

 
 

 

 

Institut d'Estudis Catalans. Carrer del Carme, 47; 08001 Barcelona.
Telèfon +34 932 701 620. Fax +34 932 701 180. informacio@iec.cat - Informació legal

Inici

Institució

Recerca

 

Llengua

 

Publicacions

Arxiu

Serveis

Serveis lingüístics

Transparència

  • Organització institucional
  • Informació econòmica
  • Personal
  • Premis i ajuts
  • Memòries, publicacions i programes de recerca
  • Serveis