Agenda

dimarts  26 setembre 2017
18.30 hores
Debat: «Característiques de la recuperació econòmica a Catalunya: present i futur previsible» 

dimecres  27 setembre 2017
19 hores
Presentació del llibre Catalunya i futur 

dissabte  30 setembre 2017
9.15 hores
14a Jornada d’Ensenyament de les Matemàtiques: Xarxes per comunicar, compartir i cooperar en l’educació matemàtica

dimecres  4 octubre 2017
19 hores
Conferència: «La jurisprudència a Alemanya. Flexibilitat pragmàtica» 

dijous  5 octubre 2017
15 hores
Col·loqui internacional Formes del discurs literari i filosòfic a l’antiguitat

dijous  5 octubre 2017
15 hores
Seminari de biofísica: «Monolayer model membranes: using a plethora of available methods to tackle interesting biological systems»

dijous  5 octubre 2017
18 hores
Conferència: «La formació de juristes a Europa»  

divendres  6 octubre 2017
9 hores
XIII Jornada Realiter: «Terminologia per a la normalització i terminologia per a la internacionalització»

dilluns  9 octubre 2017
9.40 hores (inauguració)
Congrés internacional Music Criticism 1950-2000

dimecres  18 octubre 2017
consulteu el web de de les XXXIII Trobades Científiques de la Mediterrània
XXXIII Trobades Científiques de la Mediterrània – Josep Miquel Vidal, a Menorca


:: Més activitats ::
 
15/06/2017
Una declaració reivindica el valor de la pedagogia en l’educació i la societat i en demana el reconeixement social i de l’Administració

Martí Teixidó, president de la Societat Catalana de Pedagogia (SCP), filial de l’IEC, i Rosa Rodríguez, presidenta del Col·legi de Pedagogs de Catalunya (COPEC), han signat aquesta tarda a la seu de l’Institut d’Estudis Catalans la Declaració social per la pedagogia, amb què les dues entitats declaren el valor de la pedagogia com a activitat professional i científica, en l’àmbit de l’educació i la societat en general. A més, posen de manifest que és necessari que la pedagogia gaudeixi de «crèdit social i de reconeixement públic», així com «de l’aval de l’Administració», perquè pugui contribuir al benestar dels ciutadans. També afirmen que «una part dels mestres i professors han de ser especialistes en pedagogia i presents en totes les institucions educatives».

La tradició, que era el referent de l’educació, ha esdevingut «totalment insuficient atesos els canvis socials als quals cal donar resposta», segons posa de manifest la Declaració, que també es refereix al fet que l’expectativa actual d’una vida llarga «incrementa la probabilitat de sotragades en l’ocupació laboral, en l’estabilitat econòmica, en les relacions veïnals, en la convivència familiar, en la convivència íntima, en l’infortuni i el dol per la mort i en l’estabilitat emocional».

Davant d’aquest panorama, la Declaració afirma que «els pedagogs són els professionals que poden tractar dels assumptes d’educació personal ―com les aptituds diferenciades, la compensació de dificultats o els hàbits de salut―, d’educació comunitària ―relacions de gènere, participació social, apoderament del ciutadà― i d’educació de comportaments socials ―com el civisme, la diversitat cultural i sexual o les tradicions religioses».

Facebook mail

:: Tornar a la pàgina principal ::

 

 

Novetats editorials

Martí Teixidó

Pedagogia, ara

 

Enric Ortega i Gonzàlez

Diccionari etimològic dels noms científics dels ocells dels Països Catalans

 
 

 

 

Institut d'Estudis Catalans. Carrer del Carme, 47; 08001 Barcelona.
Telèfon +34 932 701 620. Fax +34 932 701 180. informacio@iec.cat - Informació legal

Inici

Institució

Recerca

 

Llengua

 

Publicacions

Arxiu

Serveis

Serveis lingüístics

Transparència

  • Organització institucional
  • Informació econòmica
  • Personal
  • Premis i ajuts
  • Memòries, publicacions i programes de recerca
  • Serveis