Agenda

dijous  1 octubre 2020
18.30 h
Conferència «La quarta revolució industrial i els valors ètics. Com ens afectarà?»

dijous  1 octubre 2020
19.30 h
Concert «La missa polifònica a Catalunya (1360-1670)», dins el cicle Música al claustre de l'IEC

dijous  1 octubre 2020
9.30 h
Seminari ILAC G8:2019 i celebració del DMM

dimarts  6 octubre 2020
12 h
I Trobada Ampliada de l’Acadèmia Oberta als Mitjans de Comunicació

dimarts  6 octubre 2020
19 h
Conferència inaugural del curs de la Societat Catalana de Física: Epidèmies i mobilitat

dimecres  7 octubre 2020
18 h
Presentació del llibre Emergencia climática, alimentación y vida saludable

dimecres  7 octubre 2020
18.30 h
Taula rodona dins el cicle Record dels 50 anys de la publicació del primer volum de la Geografia de Catalunya de l’editorial AEDOS (1964-1974)

dijous  8 octubre 2020
11.30 h
Presentació de l’Informe sobre la cohesió social a la Catalunya del segle XXI

dimarts  13 octubre 2020
18 h
Inauguració del curs 2020-2021 de l’IEC

dijous  15 octubre 2020

Conferència Proscrits, marginats i minories a la Corona d’Aragó (s. XV-XVIII). Textos i vides


:: Més activitats ::
 
15/07/2020
L’ús de les tecnologies centra un debat virtual organitzat per la Societat Catalana de Pedagogia, filial de l’IEC

El passat 9 de juliol va tenir lloc el debat Les tecnologies en el context educatiu actual. Per a un ús responsable, saludable i ètic. L’acte, que va aplegar prop de cinc-cents professionals dels Països Catalans, va comptar amb la participació de Miquel Àngel Prats, professor de la Blanquerna - Universitat Ramon Llull; Mariola Dinarès, periodista especialitzada en temes digitals, i Jordi Bernabeu, especialista en addiccions tecnològiques.

Com comprendre el moment sociotecnològic actual? Aquesta és una de les preguntes amb què va arrencar el debat, basat en l’obra de Miquel Àngel Prats guanyadora del Premi Joan Profitós 2020. L’autor va explicar que va escriure el treball abans de la pandèmia i que el moment actual és molt diferent: «La tecnologia s’ha tornat imperiosa. El seu ús responsable, ètic i saludable és més necessari que mai.» En aquests moments estem més perduts, «capturats per la pantalla», va advertir. També va esmentar alguns dels problemes que hem d’afrontar, com la bretxa digital o el perill que nens i adolescents no siguin capaços de diferenciar la realitat de la ficció del món virtual.

Mariola Dinarès considera que «estem en un bon moment per a començar a reorganitzar la nostra vida digital; la pandèmia és una clara oportunitat per a posar les coses en ordre». La periodista està convençuda que ara «tothom sap que ha d’estar en digital»: l’àmbit educatiu s’ha adonat especialment que ha d’incloure aquest tema. Per a ella, «la Xarxa no té edat: tota la societat està connectada, tots hem de buscar la part útil de la tecnologia, saber dominar-la, a poc a poc i sense angoixa».

Jordi Bernabeu, per la seva banda, va subratllar la importància de definir, en un món hiperconnectat com l’actual, què és la desconnexió, ja que «no n’hi ha prou d’apagar el mòbil una estona». Va posar l’accent també en què, «si l’equilibri entre vida presencial i vida digital es trenca, el món virtual es pot convertir en refugi de malestars». També va recordar que Internet no ha inventat les dependències, «el que passa és que hi ha més estímuls i més escenaris on desenvolupar-les».

El debat, moderat per Carme Rider, presidenta de la Societat Catalana de Pedagogia (SCP), va acabar amb una intervenció de cloenda de Josep SerentilI, vicepresident de la SCP.

Facebook mail

:: Tornar a la pàgina principal ::

 

 

 

 

Institut d'Estudis Catalans. Carrer del Carme, 47; 08001 Barcelona.
Telèfon +34 932 701 620. Fax +34 932 701 180. informacio@iec.cat - Informació legal


Amb el suport de

Departament d’Empresa i Coneixement de la Generalitat de Catalunya Departament de Cultura de la Generalitat de Catalunya

i la col·laboració de

Ministerio de Ciencia e Innovación        Ministerio de Educación, Cultura y Deporte

Inici

Institució

Recerca

 

Llengua

 

Publicacions

Arxiu

Serveis

Serveis lingüístics

Transparència