Torna a les notícies
Sis mesos de la DANA: Reflexions i accions després de la catàstrofe
Secció: General
10/04/2025

Entre finals de maig i principis de juny, la delegació de l’IEC a València i l’Octubre Centre de Cultura Contemporània acullen unes jornades per a abordar les conseqüències ambientals, econòmiques i socials de les riuades al País Valencià.

El pròxim 20 de maig s’inicien les jornades Reflexions i accions després de la catàstrofe a l’Octubre Centre de Cultura Contemporània (OCCC) de València, una iniciativa impulsada per la delegació de l’Institut d’Estudis Catalans a València amb la col·laboració d’altres entitats científiques, culturals i acadèmiques. Fins al 16 de juny, especialistes de diverses àrees analitzaran les devastadores riuades d’octubre del 2024 al País Valencià, que van causar 228 víctimes mortals i greus danys materials, especialment a la comarca de l’Horta Sud.

L’objectiu de les jornades és aportar una visió crítica i interdisciplinària sobre l’impacte ambiental, social i econòmic de la DANA (depressió aïllada en nivells alts), en un context de canvi climàtic i d’exigència d’una planificació urbanística més respectuosa amb el medi ambient. Els debats es vertebraran al voltant de cinc grans eixos: planificació territorial i hidràulica; pronòstics meteorològics i modelització de fenòmens atmosfèrics extrems; impactes socioambientals; comunicació del risc i notícies falses, i les humanitats i l’educació davant les catàstrofes. Totes les sessions tindran lloc a la sala d’actes de l’OCCC, sota la moderació de la periodista Reis Juan i es duran a terme els dies 20, 22, 27 i 29 de maig i 3, 5 i 16 de juny a les 18 h.

Les intervencions es convertiran en la base de l’informe transversal 2025 de l’IEC, que es dedicarà a l’impacte de la DANA i les seves conseqüències.

Les jornades compten amb la col·laboració d’Acció Cultural del País Valencià (ACPV), l’Octubre Centre de Cultura Contemporània (OCCC), la Unitat de Cultura Científica i de la Innovació (UCC+i) de la Universitat de València (UV) i el Servei de Llengües i Política Lingüística de la UV, i amb el suport de la revista Mètode, la delegació del Consell Superior d’Investigacions Científiques a la Comunitat Valenciana i la Llibreria Fan Set.

Consulteu el programa de totes les ponències aquí.