Torna a l'agenda

Debat 5 de les jornades Reflexions i accions després de la catàstrofe

Organització:

Delegació de l’IEC a València, en col·laboració amb l’Espai Ciència de l’Octubre CCC, Acció Cultural del País Valencià (ACPV) i la Unitat de Cultura Científica i Innovació (UCC+i) de la Universitat de València

dijous 05 juny 2025
18 h

Octubre Centre de Cultura Contemporània de València

El dijous 5 de juny tindrà lloc el cinquè debat de les jornades Reflexions i accions després de la catàstrofe, una iniciativa que reuneix veus expertes per analitzar les conseqüències de les riuades que van sacsejar el País Valencià fa mig any.

Aquesta sessió se centrarà en el paper de les humanitats davant les catàstrofes, amb una mirada posada en la prevenció, l’educació i la resiliència social. Hi intervindran Andreu Escrivà, ambientòleg i doctor en biodiversitat; Montse Font Fabra, cap del Servei de Gestió d’Emergències del Centre de Coordinació Operativa de Catalunya; Francesc Martínez Sanchis, de l’Institut d’Estudis Comarcals de l’Horta Sud i professor a la Universitat de València, i Álvaro Morote, professor de la Facultat de Magisteri de la UV. La periodista Reis Juan serà l’encarregada de moderar el debat, que es podrà seguir en directe a través d’aquest enllaç.

Les jornades (del 20 de maig al 16 de juny de 2025) són organitzades per la Delegació de l’Institut d’Estudis Catalans a València, en col·laboració amb l’Espai Ciència de l’Octubre CCC, Acció Cultural del País Valencià (ACPV) i la Unitat de Cultura Científica i Innovació (UCC+i) de la Universitat de València, amb el suport de la revista Mètode, el Servei de Llengües i Política Lingüística (SLPL) de la UV, la Delegació del CSIC i la Llibreria Fan Set.

Les diverses intervencions seran la base de l’informe transversal 2025 de l’IEC, dedicat a la DANA i als seus impactes i conseqüències.