Agenda i actes
Carrega més esdeveniments
Torna a l'agenda
Conferència Les divisions socials i espacials de l’habitatge a la ciutat d’Eivissa
Organització:
Societat Catalana de Geografia
dimarts
11
juny
2024
18.30 h
Sala Prat de la Riba
La Societat Catalana de Geografia organitza la conferència Les divisions socials i espacials de l’habitatge a la ciutat d’Eivissa, que anirà a càrrec de Sònia Vives Miró, doctora i professora especialitzada en geografia crítica urbana a la Universitat de les Illes Balears i professora col·laboradora de la Universitat Oberta de Catalunya.
En el context actual de capitalisme es produeixen noves fronteres socials i espacials a través de l’habitatge. Per què s’apuja il·limitadament el preu de l’habitatge? Per què s’està normalitzant dormir en furgonetes com a forma de vida? Per què professorat i personal sanitari no poden viure a Eivissa mentre es lloguen vil·les de luxe a 100.000 euros la nit?
El cas d’Eivissa (Vila) serveix d’exemple paradigmàtic de ciutat en situació d’emergència d’habitatge, polaritzada i segregada per la qüestió immobiliària.