Agenda

dijous  21 novembre 2019
18 h
Conferència Impact of language planning and language policy on social integration in highly diverse societies: lessons from Catalonia and India

dijous  21 novembre 2019
19 h
Sessió de recepció d’Andreu Domingo i Valls

dijous  21 novembre 2019
9.30 h
Jornada Francesc Eiximenis i la seva obra

divendres  22 novembre 2019
18 h
Commemoració del Dia de la UNESCO 2019

divendres  22 novembre 2019
19 h
XXXII Curs de Sociolingüística de la Nucia

divendres  22 novembre 2019
9 h
Jornades d’estudi La catedral romànica de Barcelona

divendres  22 novembre 2019
9 h
Jornada Internacional de l’Associació Internacional de Llengua i Literatura Catalanes (AILLC)

divendres  22 novembre 2019
9.30 h
Simposi Dolors Monserdà i Vidal: els orígens de la novel·la catalana moderna i del feminisme a Catalunya

dissabte  23 novembre 2019
18.30 h
Lliurament del Premi Josep Maria Batista i Roca - Memorial Enric Garriga Trullols

dissabte  23 novembre 2019
20.30 h
Íntimament Llach


:: Més activitats ::
 
17/05/2018
Annabel Fontanet i Caparrós guanya el XXVIII Premi Joan Profitós d’assaig pedagògic

El XXVIII Premi Joan Profitós d’assaig pedagògic, que convoquen la Fundació Joan Profitós i la Societat Catalana de Pedagogia, filial de l’Institut d’Estudis Catalans (IEC), s’ha atorgat a l’obra Som competents? Reflexions i propostes sobre la formació inicial dels mestres, d’Annabel Fontanet i Caparrós. L’estudi qüestiona l’adequació de la formació inicial dels mestres amb relació a les demandes de la societat, el paper i el perfil dels professionals de l’educació i el sentit que tenen les escoles i els mestres avui dia. Es valora la tasca de connexió amb els professionals que exerceixen a l’escola com a mestres i els docents encarregats de la formació inicial a les facultats d’educació.

L’autora, professora de la Facultat de Psicologia, Ciències de l’Educació i de l’Esport Blanquerna (Universitat Ramon Llull) és doctora en pedagogia i té un màster en pedagogia social (URL) i un màster d’educació en valors (Universitat de Barcelona). Annabel Fontanet és també diplomada en magisteri i ha treballat com a mestra d’educació infantil i primària. 

El premi es va lliurar el 16 de maig a la Sala Pere i Joan Coromines de l’IEC i a més del guardó, l’acte va incloure la conferència «Ensenya a viure la poesia», de Laura Borràs, doctora en filologia romànica i professora de la UB. A més, també hi va actuar el Cor Turull. 

 

Un premi, dues mencions honorífiques

Així mateix, el jurat atorga una menció honorífica a les obres Art i pedagogia. Pràctiques i reflexions a l’escola de Benicolet (CRA Riu Vernissa), de Salvador Ferrer i Alemany, i Fars. Els grans seductors, de Teresa-Natàlia Gil i Bussalleu. 

En la primera, l’autor, des de la pedagogia sistèmica, presenta un treball reflexiu per a fomentar el debat entre l’alumnat a l’escola i ajudar-lo a adquirir esperit crític a partir d’experiències filosòfiques, sociològiques, estètiques i artístiques centrades en l’art contemporani. Salvador Ferrer és llicenciat en ciències polítiques i sociologia per la Universitat Nacional d’Educació a Distància i diplomat en estudis avançats per la Universitat de València. Actualment treballa com a educador d’educació especial al CRA Riu Vernissa, a Llocnou de Sant Jeroni, València.

La segona obra és un assaig motivador sobre la lectura que combina el record de dones amb les històries descriptives que acompanyen cadascun dels fars que presenta. Cada far permet donar a conèixer les aportacions que aquestes dones van desenvolupar en el seu terreny, a més de fer visibles les seves particulars formes de lideratge. Es tracta, també, d’un treball d’alta qualitat literària. Teresa-Natàlia Gil i Bussalleu és llicenciada en filosofia i lletres (UB), llicenciada en grau (Universitat Autònoma de Barcelona) i diplomada en estudis superiors especialitzats en pedagogia aplicada (UAB). Durant trenta anys ha treballat a la Conselleria d’Educació (1983-2014), on ha estat cap de Serveis Educatius i Orientació Escolar, cap del Servei d’Educació Especial i cap de la Secció d’Adaptacions del Currículum Escolar.

Facebook mail

:: Tornar a la pàgina principal ::

 

 

Novetats editorials

Tomàs Marquès i Bonet (ed.)

Deu aportacions catalanes a la ciència actual

 

Mario Bunge

Filosofia de la tecnologia

 

 

 

Institut d'Estudis Catalans. Carrer del Carme, 47; 08001 Barcelona.
Telèfon +34 932 701 620. Fax +34 932 701 180. informacio@iec.cat - Informació legal


Amb el suport de

Departament d’Empresa i Coneixement de la Generalitat de Catalunya Departament de Cultura de la Generalitat de Catalunya

i la col·laboració de

Ministerio de Educación, Cultura y Deporte        Ministerio de Educación, Cultura y Deporte

Inici

Institució

Recerca

 

Llengua

 

Publicacions

Arxiu

Serveis

Serveis lingüístics

Transparència