Agenda

dijous  21 juny 2018
17 h
Trobada de l’SCQ i la indústria química

dilluns  25 juny 2018
9 h
XVIII Jornada de Biologia Evolutiva

dimarts  26 juny 2018
18 h
Conferència: «Implicacions ètiques, econòmiques i socials de la robòtica»

dimarts  26 juny 2018
18 h
Presentació del llibre La sostenibilitat de la pesca a Catalunya. Perspectiva des de la ciència

dimarts  26 juny 2018
19 h
Conferència: «Hacerse adulto en España: la integración de las segundas generaciones»

dimarts  26 juny 2018
9.15 h
14th Annual LC-MS/MS workshop on environmental applications and food safety

dimarts  26 juny 2018
9.30 h
XVII Congrés de la Societat Espanyola de Nutrició

dimecres  27 juny 2018
17 h
Seminari: «United States: Bifurcated Immigration and the End of Compassion»

dimecres  27 juny 2018
21 h
Concert «Música del Renaixement a Catalunya», dins del cicle Música al claustre

dijous  28 juny 2018
10 h
Jornada: Observem el canvi climàtic seguint els ritmes de la natura


:: Més activitats ::
 
10/04/2015
Dos-cents mestres i directors d’escola es reuneixen dissabte a Vic per valorar millores en la pràctica docent actual

El mètode convencional d’aprenentatge de llengües s’ha demostrat ineficaç per diferents motius: s’ha aplicat de manera uniforme a tot l’alumnat sense tenir en compte les diferents potencialitats, s’han adaptat models d’altres països sense elaborar-ne un de propi que s’adapti a la realitat sociolingüística i no s’han aprofitat les coincidències entre llengües per a facilitar-ne l’aprenentatge. A partir d’aquesta premissa, la Societat Catalana de Pedagogia (SCP), filial de l’IEC, va impulsar fa dos anys l’anomenat Termòmetre Lingüístic, una prova que permet fer un diagnòstic pedagògic de competència lingüística i un pronòstic de l’amplitud de llengües que es poden aprendre. L’objectiu és poder programar l’ensenyament de llengües estrangeres de manera diversa segons les possibilitats dels alumnes. El Termòmetre Lingüístic, realitzat amb la col·laboració del Grup Promotor Santillana i la Fundació Carulla, ja s’ha provat en més de cent cinquanta escoles, amb un total de cinc mil alumnes, i serà presentat i valorat dissabte, 11 d’abril, en el marc de la Trobada Pedagògica i Intercanvi d’Experiències: «Propostes per a millorar la pràctica docent». La jornada, que se celebrarà a partir de les 9 del matí a l’aula magna de la Universitat de Vic - Universitat Central de Catalunya (UVic-UCC), és organitzada per la SCP i el Centre d’Innovació i Formació en Educació (CIFE) de la UVic-UCC.

La inauguració de la jornada serà a càrrec de Joan Soler, degà de la Facultat d’Educació, Traducció i Ciències Humanes de la UVic-UCC. També hi intervindrà Joan Mateo, secretari de Polítiques Educatives del Departament d’Ensenyament de la Generalitat i president del Consell Superior d'Avaluació del Sistema Educatiu. Carme Rider, secretària de la SCP i coordinadora de la recerca, farà una valoració de l’aplicació del Termòmetre Lingüístic, i responsables de diferents escoles que han participat en les proves pilot explicaran les seves experiències. En el decurs de la jornada, Pere Marquès, també coordinador de recerca i membre de la junta de la SCP, parlarà de les bases del nou paradigma formatiu de l’era Internet. La cloenda serà a càrrec de Martí Teixidó, president de la SCP, i Antoni Portell, director del CIFE.

Facebook mail

:: Tornar a la pàgina principal ::

 

 

Novetats editorials

Amics de l'Art Romànic

LAMBARD. Estudis d'art medieval

 

Jordi Gibert Rebull

La fi del món antic i els inicis de l’edat mitjana a la Catalunya Central

 

 

 

Institut d'Estudis Catalans. Carrer del Carme, 47; 08001 Barcelona.
Telèfon +34 932 701 620. Fax +34 932 701 180. informacio@iec.cat - Informació legal

Inici

Institució

Recerca

 

Llengua

 

Publicacions

Arxiu

Serveis

Serveis lingüístics

Transparència