Agenda

dissabte  25 maig 2019
19 h
Taller de xiulells i trompes

dilluns  27 maig 2019
11 h
Presentació del Diccionari descriptiu de la llengua catalana

dilluns  27 maig 2019
17.30 h
Lliurament dels premis de la Prova Cangur 2019

dilluns  27 maig 2019
18 h
Seminari de Teoria Sociològica Raimon Bonal

dilluns  27 maig 2019
19 h
Lliurament del XII Premi Ferran Armengol i Tubau 2018

dimarts  28 maig 2019
18.30 h
Presentació del llibre Azares y decisiones. Recuerdos personales

dimecres  29 maig 2019
19 h
Presentació del llibre La narrativa catalana al segle XXI. Balanç crític

dijous  30 maig 2019
9 h
XVI Jornada SCATERM: «La Viquipèdia i la terminologia»

dimecres  5 juny 2019
19 h
Sessió de recepció de Martina Camiade Boyer com a membre corresponent de la Secció de Filosofia i Ciències Socials

dimecres  5 juny 2019
9 h
Novena jornada Medi ambient i societat: pautes per a la gestió ambiental


:: Més activitats ::
 
10/04/2015
Dos-cents mestres i directors d’escola es reuneixen dissabte a Vic per valorar millores en la pràctica docent actual

El mètode convencional d’aprenentatge de llengües s’ha demostrat ineficaç per diferents motius: s’ha aplicat de manera uniforme a tot l’alumnat sense tenir en compte les diferents potencialitats, s’han adaptat models d’altres països sense elaborar-ne un de propi que s’adapti a la realitat sociolingüística i no s’han aprofitat les coincidències entre llengües per a facilitar-ne l’aprenentatge. A partir d’aquesta premissa, la Societat Catalana de Pedagogia (SCP), filial de l’IEC, va impulsar fa dos anys l’anomenat Termòmetre Lingüístic, una prova que permet fer un diagnòstic pedagògic de competència lingüística i un pronòstic de l’amplitud de llengües que es poden aprendre. L’objectiu és poder programar l’ensenyament de llengües estrangeres de manera diversa segons les possibilitats dels alumnes. El Termòmetre Lingüístic, realitzat amb la col·laboració del Grup Promotor Santillana i la Fundació Carulla, ja s’ha provat en més de cent cinquanta escoles, amb un total de cinc mil alumnes, i serà presentat i valorat dissabte, 11 d’abril, en el marc de la Trobada Pedagògica i Intercanvi d’Experiències: «Propostes per a millorar la pràctica docent». La jornada, que se celebrarà a partir de les 9 del matí a l’aula magna de la Universitat de Vic - Universitat Central de Catalunya (UVic-UCC), és organitzada per la SCP i el Centre d’Innovació i Formació en Educació (CIFE) de la UVic-UCC.

La inauguració de la jornada serà a càrrec de Joan Soler, degà de la Facultat d’Educació, Traducció i Ciències Humanes de la UVic-UCC. També hi intervindrà Joan Mateo, secretari de Polítiques Educatives del Departament d’Ensenyament de la Generalitat i president del Consell Superior d'Avaluació del Sistema Educatiu. Carme Rider, secretària de la SCP i coordinadora de la recerca, farà una valoració de l’aplicació del Termòmetre Lingüístic, i responsables de diferents escoles que han participat en les proves pilot explicaran les seves experiències. En el decurs de la jornada, Pere Marquès, també coordinador de recerca i membre de la junta de la SCP, parlarà de les bases del nou paradigma formatiu de l’era Internet. La cloenda serà a càrrec de Martí Teixidó, president de la SCP, i Antoni Portell, director del CIFE.

Facebook mail

:: Tornar a la pàgina principal ::

 

 

Novetats editorials

De Núria Romaní Sala.

Carrers i serveis viaris a les ciutats romanes del ‘Conventus Tarraconensis’ (s. II aC - VI dC)

 
 

De Theodore Gray.

Segona edició d’Els elements. Una exploració visual de tots els àtoms coneguts de l’Univers

 

 

 

Institut d'Estudis Catalans. Carrer del Carme, 47; 08001 Barcelona.
Telèfon +34 932 701 620. Fax +34 932 701 180. informacio@iec.cat - Informació legal


Amb el suport de

Departament d’Empresa i Coneixement de la Generalitat de Catalunya Departament de Cultura de la Generalitat de Catalunya

i la col·laboració de

Ministerio de Educación, Cultura y Deporte        Ministerio de Educación, Cultura y Deporte

Inici

Institució

Recerca

 

Llengua

 

Publicacions

Arxiu

Serveis

Serveis lingüístics

Transparència