Agenda

dijous  17 gener 2019

Celebració del centenari de l’Euskaltzaindia amb un congrés sobre llengües minoritzades

dijous  17 gener 2019
12 h
Presentació de la Gramàtica essencial de la llengua catalana

divendres  18 gener 2019
12 h
Presentació del llibre Atles de núvols de l’Observatori Fabra

dilluns  21 gener 2019
18.30 h
Conferència Ciència i tecnologia a Catalunya, avui i demà: Where next for Catalonian Science?

dilluns  21 gener 2019
19 h
Conferència del cicle Gòtic a l’abast

dilluns  21 gener 2019
19 h
Conferència de Jordi Caballé sobre les aportacions del Premi Nobel Paul Romer

dimecres  23 gener 2019
19 h
Conferència Física a tot arreu: fins i tot a l’òpera

dijous  24 gener 2019
18.30 h
Presentació del llibre: Paisatges després de la batalla: geografies de la crisi immobiliària

divendres  25 gener 2019
10 h
II Jornada del Corpus Textual de la Catalunya Nord

dissabte  26 gener 2019
18 h
Club de lectura 


:: Més activitats ::
 
10/04/2015
Dos-cents mestres i directors d’escola es reuneixen dissabte a Vic per valorar millores en la pràctica docent actual

El mètode convencional d’aprenentatge de llengües s’ha demostrat ineficaç per diferents motius: s’ha aplicat de manera uniforme a tot l’alumnat sense tenir en compte les diferents potencialitats, s’han adaptat models d’altres països sense elaborar-ne un de propi que s’adapti a la realitat sociolingüística i no s’han aprofitat les coincidències entre llengües per a facilitar-ne l’aprenentatge. A partir d’aquesta premissa, la Societat Catalana de Pedagogia (SCP), filial de l’IEC, va impulsar fa dos anys l’anomenat Termòmetre Lingüístic, una prova que permet fer un diagnòstic pedagògic de competència lingüística i un pronòstic de l’amplitud de llengües que es poden aprendre. L’objectiu és poder programar l’ensenyament de llengües estrangeres de manera diversa segons les possibilitats dels alumnes. El Termòmetre Lingüístic, realitzat amb la col·laboració del Grup Promotor Santillana i la Fundació Carulla, ja s’ha provat en més de cent cinquanta escoles, amb un total de cinc mil alumnes, i serà presentat i valorat dissabte, 11 d’abril, en el marc de la Trobada Pedagògica i Intercanvi d’Experiències: «Propostes per a millorar la pràctica docent». La jornada, que se celebrarà a partir de les 9 del matí a l’aula magna de la Universitat de Vic - Universitat Central de Catalunya (UVic-UCC), és organitzada per la SCP i el Centre d’Innovació i Formació en Educació (CIFE) de la UVic-UCC.

La inauguració de la jornada serà a càrrec de Joan Soler, degà de la Facultat d’Educació, Traducció i Ciències Humanes de la UVic-UCC. També hi intervindrà Joan Mateo, secretari de Polítiques Educatives del Departament d’Ensenyament de la Generalitat i president del Consell Superior d'Avaluació del Sistema Educatiu. Carme Rider, secretària de la SCP i coordinadora de la recerca, farà una valoració de l’aplicació del Termòmetre Lingüístic, i responsables de diferents escoles que han participat en les proves pilot explicaran les seves experiències. En el decurs de la jornada, Pere Marquès, també coordinador de recerca i membre de la junta de la SCP, parlarà de les bases del nou paradigma formatiu de l’era Internet. La cloenda serà a càrrec de Martí Teixidó, president de la SCP, i Antoni Portell, director del CIFE.

Facebook mail

:: Tornar a la pàgina principal ::

 

 

Novetats editorials

Raïms. Les principals varietats catalanes: història, cultiu i vins

Eva Serra

La formació de la Catalunya moderna (1640-1714)

 

 

 

Institut d'Estudis Catalans. Carrer del Carme, 47; 08001 Barcelona.
Telèfon +34 932 701 620. Fax +34 932 701 180. informacio@iec.cat - Informació legal


Amb el suport de

Departament d’Empresa i Coneixement de la Generalitat de Catalunya Departament de Cultura de la Generalitat de Catalunya

i la col·laboració de

Ministerio de Educación, Cultura y Deporte        Ministerio de Educación, Cultura y Deporte

Inici

Institució

Recerca

 

Llengua

 

Publicacions

Arxiu

Serveis

Serveis lingüístics

Transparència