Agenda

dilluns  15 octubre 2018
17 h
Commemoració del bicentenari de Marx

dilluns  15 octubre 2018
17 h
Jornada de Lexicografia: «Els diccionari: ara i demà». Homenatge a Francesc Ferrer Pastor

dilluns  15 octubre 2018
18.30 h
Debat Catalunya-Espanya: L’encaix és possible?

dilluns  15 octubre 2018
18.30 h
Presentació del llibre Història de la matemàtica: Grècia IIa (els Elements d’Euclides: llibres I, II, III, IV, V i VI)

dilluns  15 octubre 2018
19 h
Conferència L’Arxiu dels marquesos de Barberà. Un exemple de conservació del patrimoni

dilluns  15 octubre 2018
19 h
Acte de lliurament dels Premis Nacionals de Recerca 2017

dimarts  16 octubre 2018
19 h
15è aniversari del Grup de Filosofia Personalista

dimecres  17 octubre 2018
19 h
Nous medicaments per al tractament de les malalties conformacionals

dimecres  17 octubre 2018
9 h
Congrés La península Ibèrica com a cruïlla musical a través dels temps: els intercanvis transculturals i la imatge de la música

dijous  18 octubre 2018
14.30 h
 Taula rodona INdustry wOmeN


:: Més activitats ::
 
10/04/2015
Dos-cents mestres i directors d’escola es reuneixen dissabte a Vic per valorar millores en la pràctica docent actual

El mètode convencional d’aprenentatge de llengües s’ha demostrat ineficaç per diferents motius: s’ha aplicat de manera uniforme a tot l’alumnat sense tenir en compte les diferents potencialitats, s’han adaptat models d’altres països sense elaborar-ne un de propi que s’adapti a la realitat sociolingüística i no s’han aprofitat les coincidències entre llengües per a facilitar-ne l’aprenentatge. A partir d’aquesta premissa, la Societat Catalana de Pedagogia (SCP), filial de l’IEC, va impulsar fa dos anys l’anomenat Termòmetre Lingüístic, una prova que permet fer un diagnòstic pedagògic de competència lingüística i un pronòstic de l’amplitud de llengües que es poden aprendre. L’objectiu és poder programar l’ensenyament de llengües estrangeres de manera diversa segons les possibilitats dels alumnes. El Termòmetre Lingüístic, realitzat amb la col·laboració del Grup Promotor Santillana i la Fundació Carulla, ja s’ha provat en més de cent cinquanta escoles, amb un total de cinc mil alumnes, i serà presentat i valorat dissabte, 11 d’abril, en el marc de la Trobada Pedagògica i Intercanvi d’Experiències: «Propostes per a millorar la pràctica docent». La jornada, que se celebrarà a partir de les 9 del matí a l’aula magna de la Universitat de Vic - Universitat Central de Catalunya (UVic-UCC), és organitzada per la SCP i el Centre d’Innovació i Formació en Educació (CIFE) de la UVic-UCC.

La inauguració de la jornada serà a càrrec de Joan Soler, degà de la Facultat d’Educació, Traducció i Ciències Humanes de la UVic-UCC. També hi intervindrà Joan Mateo, secretari de Polítiques Educatives del Departament d’Ensenyament de la Generalitat i president del Consell Superior d'Avaluació del Sistema Educatiu. Carme Rider, secretària de la SCP i coordinadora de la recerca, farà una valoració de l’aplicació del Termòmetre Lingüístic, i responsables de diferents escoles que han participat en les proves pilot explicaran les seves experiències. En el decurs de la jornada, Pere Marquès, també coordinador de recerca i membre de la junta de la SCP, parlarà de les bases del nou paradigma formatiu de l’era Internet. La cloenda serà a càrrec de Martí Teixidó, president de la SCP, i Antoni Portell, director del CIFE.

Facebook mail

:: Tornar a la pàgina principal ::

 

 

Novetats editorials

Catalan Historical Review, núm. 11

 

Hilari Raguer

Escrits dispersos d’història

 

 

 

Institut d'Estudis Catalans. Carrer del Carme, 47; 08001 Barcelona.
Telèfon +34 932 701 620. Fax +34 932 701 180. informacio@iec.cat - Informació legal


Amb el suport de

Departament d’Empresa i Coneixement de la Generalitat de Catalunya Departament de Cultura de la Generalitat de Catalunya

i la col·laboració de

Ministerio de Educación, Cultura y Deporte        Ministerio de Educación, Cultura y Deporte

Inici

Institució

Recerca

 

Llengua

 

Publicacions

Arxiu

Serveis

Serveis lingüístics

Transparència