Agenda

dimarts  20 octubre 2020
18 h
Assemblea General ordinària de la SCEN i repartiment de medalles als principals autors d’Acta Numismàtica

dimarts  20 octubre 2020
18.30 h
Presentació del número 89 de Treballs de la Societat Catalana de Geografia

dimecres  21 octubre 2020
19 h
Conferència Algoritme. Reptes tecnològics durant i després de la pandèmia

dijous  22 octubre 2020
18.30 h
Conferència «Una perspectiva històrica de l’astrometria. Com mesurem la distància fins a les estrelles?»

dijous  22 octubre 2020
19.30 h
Concert «Música de dones compositores», dins del cicle Música al claustre a l'IEC

dijous  22 octubre 2020
9.15 h
XVII Jornada de la SCATERM: «La terminologia del diccionari»

divendres  23 octubre 2020
9 h
 Congrés Barcelona Mathematical Days 2020 (BMD 2020)

dilluns  26 octubre 2020
8.30 h
Simposi TIR-FOR I: «De l’estudi del territori a la cartografia digital»

dimecres  28 octubre 2020
18 h
Jornada La dimensió jurídica de la crisi sanitària, amb especial referència a l’afectació dels drets de les persones

dijous  29 octubre 2020
9 h
Segon Simposi d’Investigació sobre Coronavirus


:: Més activitats ::
 
18/09/2020
«La química que ensenyem a les classes està molt allunyada de la vida»

Aquest és un dels missatges que va donar Neus Sanmartí, del Departament de Didàctica de la Matemàtica i de les Ciències Experimentals de la Universitat Autònoma de Barcelona, ponent del XXXII Debat de Química a l’Institut d’Estudis Catalans (IEC). Durant l’acte, organitzat per la Societat Catalana de Química, filial de l’IEC, també es van lliurar els diplomes de la catorzena edició dels Premis als Treballs de Recerca de Batxillerat dins l’Àmbit de la Química. 

Sanmartí va oferir la conferència titulada «Els treballs de recerca en química i la relació amb els ODS». La doctora va centrar la intervenció a explicar la importància d’aquests projectes per a la formació dels alumnes: «Una recerca sempre comporta fer bones preguntes investigables.» En aquest sentit, va advertir que molts dels treballs que es presenten actualment són reculls de dades ben organitzats, però no responen a qüestions d’interès social. Per això, va afegir que el repte més important en aquest camp és connectar les investigacions amb els problemes del món real: «En química, aquest repte és exponencial: el que ensenyem a les classes està molt allunyat de la vida. Ens caldrà repensar molt el currículum en un futur no gaire llunyà.»

Sanmartí va apuntar que els treballs de recerca són un aprenentatge competencial essencial. «Si es fessin bé», va precisar. També va subratllar la importància que sigui un treball autònom que obligui els alumnes a pensar i a autoavaluar-se. «I les preguntes que es plantegin els estudiants han de ser socialment rellevants.» Com a model, va parlar del cas de Cornellà, on la comunitat educativa s’ha coordinat per organitzar els treballs de recerca de secundària partint dels objectius de desenvolupament sostenible (ODS) de les Nacions Unides, aprovats per tots els estats membres l’any 2015, com a part de la Agenda 2030 per al Desenvolupament Sostenible.

Després de la intervenció de Sanmartí es va obrir el debat «Els treballs de recerca a batxillerat: què aporten i què haurien d’aportar a l’alumnat?».

Finalment, es van entregar els accèssits i les mencions de la catorzena edició dels Premis als Treballs de Recerca de Batxillerat dins l’Àmbit de la Química. Podeu consultar la llista completa de premiats aquí.

Enguany, la Junta de la Societat Catalana de Química ha decidit no atorgar els premis especials d’estades científiques per a l’alumnat, ja que les circumstàncies actuals, degudes a la COVID-19, ho desaconsellen.

Facebook mail

:: Tornar a la pàgina principal ::

 

 

 

 

Institut d'Estudis Catalans. Carrer del Carme, 47; 08001 Barcelona.
Telèfon +34 932 701 620. Fax +34 932 701 180. informacio@iec.cat - Informació legal


Amb el suport de

Departament d’Empresa i Coneixement de la Generalitat de Catalunya Departament de Cultura de la Generalitat de Catalunya

i la col·laboració de

Ministerio de Ciencia e Innovación        Ministerio de Educación, Cultura y Deporte

Inici

Institució

Recerca

 

Llengua

 

Publicacions

Arxiu

Serveis

Serveis lingüístics

Transparència