Agenda

dijous  4 setembre 2014
19 hores
Conferència: «Dansa, comunicació i univers simbòlic»

dilluns  8 setembre 2014
13 hores
Presentació del llibre Medicamentos que matan y crimen organizado

dilluns  8 setembre 2014
9 hores
Debat: «Créixer sense límits?»

dimecres  10 setembre 2014
Discurs: 19 hores
Celebració de la Diada Nacional de Catalunya a l’IEC

dimecres  17 setembre 2014
18 hores
Sessió: «L’exploració de l’oceà global al segle XXI»

dimecres  17 setembre 2014
19 hores
Sessió acadèmica croata-catalana

dijous  18 setembre 2014
21.30 hores
«Concert amb la barítona», amb la cobla La Principal del Llobregat i els baritonistes Jordi Campos i Jordi Figaró

divendres  26 setembre 2014
9.30 hores
XIII Trobada d’Història de la Ciència i de la Tècnica, a Sant Feliu de Guíxols

diumenge  28 setembre 2014
16 hores
Curs: «Biomorfodinàmica: limitacions a l’evolució morfològica»


:: Més activitats ::
 
05/12/2012
L’IEC considera absolutament inadmissibles i irresponsables les propostes de llei presentades pel ministre d’Educació

L’Institut d’Estudis Catalans, després d’analitzar els esborranys de la Llei Orgànica de Millora de la Qualitat Educativa (LOMCE) presentats pel ministre d’Educació, Cultura i Esport, José Ignacio Wert, declara que els considera absolutament inadmissibles. Malgrat el títol de la llei, els esborranys no aportarien cap millora real al sistema educatiu, sinó una centralització espanyolitzadora rígida i retrògrada, contrària a les competències autonòmiques en educació i als objectius educatius de la Unió Europea, centrats en la competència plurilingüe i intercultural i basats en el respecte igualitari de totes les llengües i cultures.

Aquesta llei, tal com es preveu en els esborranys, implica la ruptura deslleial del compromís de convivència entre les llengües i cultures del Regne d’Espanya establert a l’inici de la transició democràtica, i relega el català i totes les llengües oficials diferents del castellà a una situació marginal i inferior. La implantació d’aquest marc legal seria escandalosament irresponsable, pedagògicament inviable i moralment contraproduent, perquè conduiria a una conflictivitat escolar generalitzada i a una fractura social de conseqüències nefastes.

Per tots aquests motius, l’Institut d'Estudis Catalans, acadèmia de les ciències i les humanitats i de la llengua catalana, reclama als representants polítics, a la comunitat educativa i a la societat catalana en general que s’oposi obertament i per tots els mitjans democràtics a l’aprovació i a la implantació d’aquestes propostes de llei.

Recull de premsa

Facebook mail

:: Tornar a la pàgina principal ::

 

 

Novetats editorials

Societat d’Història de l’Educació dels Països de Llengua Catalana

Educació i Història. Revista d’Història de l’Educació. Núm. 23. Gener - Juny 2014

 

Societat Catalana de Terminologia

Terminàlia

 

 

 

Institut d'Estudis Catalans. Carrer del Carme, 47; 08001 Barcelona.
Telèfon +34 932 701 620. Fax +34 932 701 180. informacio@iec.cat - Informació legal

 

Inici

Institució

Coneixement

Arxiu

Serveis

Serveis lingüístics