Agenda

dilluns  27 març 2017
18 hores
Seminari de Teoria Sociològica Raimon Bonal

dilluns  27 març 2017
19 hores
Taula rodona sobre el problema de les pintures del Reial Monestir de Santa Maria de Sixena (Osca)

dimarts  28 març 2017
18.30 hores
Presentació del llibre Santuaris, ermites i capelles a l’època del barroc. Geografia sagrada de la muntanya catalana

dimarts  28 març 2017
19 hores
Presentació del llibre Man on Mountain. Home a la muntanya, de John Langdon-Davies

dimecres  29 març 2017
18 hores
Seminari: De com vaig construir una teoria o la necessitat de donar compte d’un objecte complex

dimecres  29 març 2017
18 hores
Presentació de la Gramàtica a Perpinyà

dijous  30 març 2017
11 hores
Presentació de la Gramàtica de la llengua catalana i de l’Ortografia catalana als escriptors, traductors i correctors

dijous  30 març 2017
17.30 hores
Jornada en record de Puig i Cadafalch

dijous  30 març 2017
18.30 hores
Conferència: «Els paisatges de l’aigua al delta del Llobregat»

dijous  30 març 2017
19 hores
Conferència: «Per què serveix la fotografia de natura?»


:: Més activitats ::
 
05/12/2012
L’IEC considera absolutament inadmissibles i irresponsables les propostes de llei presentades pel ministre d’Educació

L’Institut d’Estudis Catalans, després d’analitzar els esborranys de la Llei Orgànica de Millora de la Qualitat Educativa (LOMCE) presentats pel ministre d’Educació, Cultura i Esport, José Ignacio Wert, declara que els considera absolutament inadmissibles. Malgrat el títol de la llei, els esborranys no aportarien cap millora real al sistema educatiu, sinó una centralització espanyolitzadora rígida i retrògrada, contrària a les competències autonòmiques en educació i als objectius educatius de la Unió Europea, centrats en la competència plurilingüe i intercultural i basats en el respecte igualitari de totes les llengües i cultures.

Aquesta llei, tal com es preveu en els esborranys, implica la ruptura deslleial del compromís de convivència entre les llengües i cultures del Regne d’Espanya establert a l’inici de la transició democràtica, i relega el català i totes les llengües oficials diferents del castellà a una situació marginal i inferior. La implantació d’aquest marc legal seria escandalosament irresponsable, pedagògicament inviable i moralment contraproduent, perquè conduiria a una conflictivitat escolar generalitzada i a una fractura social de conseqüències nefastes.

Per tots aquests motius, l’Institut d'Estudis Catalans, acadèmia de les ciències i les humanitats i de la llengua catalana, reclama als representants polítics, a la comunitat educativa i a la societat catalana en general que s’oposi obertament i per tots els mitjans democràtics a l’aprovació i a la implantació d’aquestes propostes de llei.

Recull de premsa

Facebook mail

:: Tornar a la pàgina principal ::

 

 

Novetats editorials

Societat Catalana de Química

Educació Química EduQ núm. 20

 

Eugeni Casanova

Els gitanos catalans de França

 

 

 

Institut d'Estudis Catalans. Carrer del Carme, 47; 08001 Barcelona.
Telèfon +34 932 701 620. Fax +34 932 701 180. informacio@iec.cat - Informació legal

Inici

Institució

Recerca

 

Llengua

 

Publicacions

Arxiu

Serveis

Serveis lingüístics

Transparència

  • Organització institucional
  • Informació econòmica
  • Personal
  • Premis i ajuts
  • Memòries, publicacions i programes de recerca
  • Serveis