Agenda

dilluns  20 febrer 2017
18.30 h
«L’embolic de Darwin», discurs de presentació de Martí Domínguez com a membre de la Secció de Ciències Biològiques

dimarts  21 febrer 2017
19 h
Presentació del Compendi de les constitucions de Catalunya, de Narcís de Sant Dionís, i signatura del conveni de col·laboració entre l’IEC i l’Institut d’Estudis Gironins

dimecres  22 febrer 2017
12 h
Presentació de la Gramàtica de la llengua catalana a la Universitat d’Alacant

dimecres  22 febrer 2017
18 h
Quarta sessió del Seminari de Filosofia: «La justificació de les creences i la filosofia de Karl Popper»

dimecres  22 febrer 2017
19 h
Col·loquis de la SCHCT: «Varieties of depression and melancholia, ancient and modern»

dimecres  22 febrer 2017
19 hores
Conferència: «El règim de les famílies recompostes en el Codi civil de Catalunya»

dijous  23 febrer 2017
18 h
Col·loquis de la SCHCT: «Exhibiciones etnológicas vivas en las exposiciones universales, coloniales, misionales y comerciales españolas»

dijous  23 febrer 2017
19 h
Conferència: «El potencial de les xarxes en sociolingüística: la Franja»

dijous  23 febrer 2017
19 h
Conferència: «Vilancets “de negre” catalans del segle XVII. La diversitat cultural, entesa des del Barroc»

divendres  24 febrer 2017
9 h
Jornada tècnica en viticultura: Maneig del cultiu de la vinya enfront del canvi climàtic II


:: Més activitats ::
 
05/12/2012
L’IEC considera absolutament inadmissibles i irresponsables les propostes de llei presentades pel ministre d’Educació

L’Institut d’Estudis Catalans, després d’analitzar els esborranys de la Llei Orgànica de Millora de la Qualitat Educativa (LOMCE) presentats pel ministre d’Educació, Cultura i Esport, José Ignacio Wert, declara que els considera absolutament inadmissibles. Malgrat el títol de la llei, els esborranys no aportarien cap millora real al sistema educatiu, sinó una centralització espanyolitzadora rígida i retrògrada, contrària a les competències autonòmiques en educació i als objectius educatius de la Unió Europea, centrats en la competència plurilingüe i intercultural i basats en el respecte igualitari de totes les llengües i cultures.

Aquesta llei, tal com es preveu en els esborranys, implica la ruptura deslleial del compromís de convivència entre les llengües i cultures del Regne d’Espanya establert a l’inici de la transició democràtica, i relega el català i totes les llengües oficials diferents del castellà a una situació marginal i inferior. La implantació d’aquest marc legal seria escandalosament irresponsable, pedagògicament inviable i moralment contraproduent, perquè conduiria a una conflictivitat escolar generalitzada i a una fractura social de conseqüències nefastes.

Per tots aquests motius, l’Institut d'Estudis Catalans, acadèmia de les ciències i les humanitats i de la llengua catalana, reclama als representants polítics, a la comunitat educativa i a la societat catalana en general que s’oposi obertament i per tots els mitjans democràtics a l’aprovació i a la implantació d’aquestes propostes de llei.

Recull de premsa

Facebook mail

:: Tornar a la pàgina principal ::

 

 

Novetats editorials

Secció de Filosofia i Ciències Socials de l’IEC

Catalan Social Sciences Review Issue 6

 

Josep Puig i Cadafalch, Antoni de Falguera i Josep Goday

L’arquitectura cristiana preromànica a Catalunya

 

 

 

Institut d'Estudis Catalans. Carrer del Carme, 47; 08001 Barcelona.
Telèfon +34 932 701 620. Fax +34 932 701 180. informacio@iec.cat - Informació legal

Inici

Institució

Recerca

 

Llengua

 

Publicacions

Arxiu

Serveis

Serveis lingüístics

Transparència

  • Organització institucional
  • Informació econòmica
  • Personal
  • Premis i ajuts
  • Memòries, publicacions i programes de recerca
  • Serveis