Agenda

dissabte  29 abril 2017
10 hores
Taller: «Els secrets de la macro» 

dissabte  29 abril 2017
11 h
Conferència: «Els ginys voladors de Da Vinci: somni o realitat?»

dissabte  29 abril 2017
11 hores
Curs naturalista: «Fotografia de paisatge nocturn» 

dimarts  2 maig 2017
18.30 hores
Debat: «El Pla Director del CRT de Vila-seca i Salou (BCN-World)»

dimarts  2 maig 2017
19 hores
Acte: «Actualitat i vigència de Maria Àngels Anglada» 

dimarts  2 maig 2017
20 hores
Conferència: «Patrimoni natural en el postfranquisme. L’emergència dels parcs naturals a Catalunya (1975-1990)» 

dimecres  3 maig 2017
16 hores
XXIX Debat de Química a l’IEC: «Els joves i la recerca científica» 

dimecres  3 maig 2017
18 h
Vuitena sessió del Seminari de Filosofia: «Ment i cos: dualismes contemporanis i el dualisme de Descartes»

dimecres  3 maig 2017
18.30 hores
Taula rodona: «Lorenzo Milani, la revolució pedagògica» 

dimecres  3 maig 2017
19 hores
Conferència: «Quan un milionari fa l’elogi de la pobresa: el cinisme de Sèneca en les Cartes a Lucili» 


:: Més activitats ::
 
05/12/2012
L’IEC considera absolutament inadmissibles i irresponsables les propostes de llei presentades pel ministre d’Educació

L’Institut d’Estudis Catalans, després d’analitzar els esborranys de la Llei Orgànica de Millora de la Qualitat Educativa (LOMCE) presentats pel ministre d’Educació, Cultura i Esport, José Ignacio Wert, declara que els considera absolutament inadmissibles. Malgrat el títol de la llei, els esborranys no aportarien cap millora real al sistema educatiu, sinó una centralització espanyolitzadora rígida i retrògrada, contrària a les competències autonòmiques en educació i als objectius educatius de la Unió Europea, centrats en la competència plurilingüe i intercultural i basats en el respecte igualitari de totes les llengües i cultures.

Aquesta llei, tal com es preveu en els esborranys, implica la ruptura deslleial del compromís de convivència entre les llengües i cultures del Regne d’Espanya establert a l’inici de la transició democràtica, i relega el català i totes les llengües oficials diferents del castellà a una situació marginal i inferior. La implantació d’aquest marc legal seria escandalosament irresponsable, pedagògicament inviable i moralment contraproduent, perquè conduiria a una conflictivitat escolar generalitzada i a una fractura social de conseqüències nefastes.

Per tots aquests motius, l’Institut d'Estudis Catalans, acadèmia de les ciències i les humanitats i de la llengua catalana, reclama als representants polítics, a la comunitat educativa i a la societat catalana en general que s’oposi obertament i per tots els mitjans democràtics a l’aprovació i a la implantació d’aquestes propostes de llei.

Recull de premsa

Facebook mail

:: Tornar a la pàgina principal ::

 

 

Novetats editorials

Daniel Recasens i Vives

Fonètica històrica del català

Charles Darwin

L’expressió de les emocions en l’home i en els animals

 

 

 

Institut d'Estudis Catalans. Carrer del Carme, 47; 08001 Barcelona.
Telèfon +34 932 701 620. Fax +34 932 701 180. informacio@iec.cat - Informació legal

Inici

Institució

Recerca

 

Llengua

 

Publicacions

Arxiu

Serveis

Serveis lingüístics

Transparència

  • Organització institucional
  • Informació econòmica
  • Personal
  • Premis i ajuts
  • Memòries, publicacions i programes de recerca
  • Serveis