Tauler
            
            
            El portal Meridià estrena una nova  interfície de consulta 
            
            Exposició sobre el món  agrari a les terres de llengua catalana 
                      
                        
                      Enllaços                  recomanats 
                      
                      
                      
                      Convocatòries 
                      
                      
                      
                      El portal Meridià estrena una nova  interfície de consulta
                      
                        
                          |   | 
                            | 
                        
                        
                          |   | 
                          Mapa de despesa en innovació   | 
                          Meridià  | 
                        
                      
                      El portal web Meridià,  que l’Observatori de la Recerca de l’IEC va posar en marxa l’any 2008, disposa ara  d’una nova interfície gràfica que permet consultar alguns informes estadístics  en forma de taules, gràfics i mapes. Aquestes representacions aporten una nova  perspectiva visual i geogràfica a l’accés actual, que ja es podia consultar per  períodes temporals, dimensions i indicadors. A tall d’exemple, es poden  consultar el mapa de despesa interna en R+D per comunitats autònomes  (1996-2009, en milions d’euros) o el mapa de despesa en innovació per  comunitats autònomes (1998-2009, en milions d’euros), que és el que apareix en  la imatge. 
                      Meridià es va crear amb l’objectiu d’impulsar i difondre les  activitats científiques i tecnològiques dels territoris de llengua i cultura  catalanes. En els propers mesos, l’equip de l’Observatori de la Recerca crearà  noves representacions de la informació disponible en la base de dades. 
                      
                        
                        
                        
                        
                      Exposició sobre el món  agrari a les terres de llengua catalana 
                      
                        
                          
                              | 
                              | 
                          
                          
                            |   Imatge de l'exposició   | 
                              | 
                             | 
                             | 
                          
                        
                  
                      Del 2 al 30 de març, es pot visitar al Palau Robert de  Barcelona l’exposició «El món agrari a les terres de parla catalana»,  organitzada per la Coordinadora de Centres d’Estudis de Parla Catalana, l’Institut  Ramon Muntaner i la Fundació del Món Rural, amb l’objectiu de difondre el  coneixement sobre l’activitat agrària i generar reflexió, debat i relació entre  el sector agrari i la societat actuals.
                      L’exposició forma part d’un projecte de recerca  fotogràfica en el territori que ha obtingut un resultat de quatre mil  fotografies, procedents d’uns cent cinquanta fons documentals. La totalitat d’aquestes  fotografies, una selecció de les quals es pot veure en aquesta exposició, es  recolliran en un banc d’imatges digitalitzades, consultable al repositori públic Memòria Digital de Catalunya des del mateix  dia de la inauguració. Posteriorment, l’exposició iniciarà un llarg recorregut  per tots els territoris de llengua catalana. 
                      
                  
                      