Conferències i activitats
acadèmiques
Matthew H. Edney inaugura el curs de la Societat Catalana de Geografia
|
|
Matthew H. Edney, en el transcurs de la seva conferència
|
Foto:Jordi Pareto |
El passat 17 d'octubre a la Sala
Nicolau d'Olwer de l'IEC, va tenir lloc la conferència inaugural
del curs 2006-2007 de la Societat Catalana de Geografia (SCG), a
càrrec de Matthew H. Edney, director del History of cartography project,
de la Universitat de Wisconsin (Madison, EUA), que va parlar sobre
"Mapping Empires, Mapping Bodies: Reflections on the Uses and Abuses of
Cartography".
Presentació de Matthew H. Edney:
Entrevista amb Matthew H. Edney (web de la SCG)
Reportatge fotogràfic:
La SCQ i la SCF debaten sobre l'ensenyament i la divulgació científica
|
|
D'esquerra a dreta, Jordi Saura, Tura Puigvert, Àngel Messeguer i Josep M. Pons
|
|
Després de l’èxit
d’assistència a les jornades celebrades a la tardor dels
dos darrers anys, que van tractar de La física i la química en la transició entre la secundària i els estudis superiors i Els avenços en física i química i l'actualització de currículums a la secundària,
la Societat Catalana de Física, la Societat Catalana de
Química i l'Associació de Professors de Física i
Química de Catalunya van celebrar la Jornada Competències bàsiques i científics competents.
Durant la jornada es va analitzar què s'entén per ciutadà competent en temes científics i per científic competent,
així com els canvis que es preveuen en l'ensenyament
universitari europeu. En el transcurs de les sessions també es
va parlar sobre quina hauria de ser la formació dels alumnes
perquè assoleixin competències en ciència,
aspectes que actualment preocupen els professors i professores de
l'educació secundària de ciències, i, en concret,
de física i química.
Ponències presentades:
'Anàlisi del Cicle de Vida', de Claudi Mans:
'La comunicació en ciències i la comunicació de la ciència', de Santiago Ramentol:
'Les PAU de Física i Química i la possible relació amb les competències
científiques. Les PAU de Química', de Francesc A. Centellas:
'Les proves PAU de física
i la seva possible relació
amb les
competències científiques', de Jordi Ortín:
'L’EEES. Incorporar-lo a les aules', de Juan J. Donaire:
'Noves assignatures d’acord amb l’EEES', de Paco Calviño:
'Aprenentatge per problemes i l'EEES', d'Antoni Font:
'Origen de les proves PISA: Quines competències avaluen i per què?', de Jordi Saura:
Reportatge fotogràfic:
|