Torna a les notícies
Es presenta un document sobre el batxillerat que serà lliurat al Ministeri d’Educació i al Departament d’Ensenyament
05/11/2012

La Societat Catalana de Pedagogia, filial de l’IEC, la Secció de Filosofia i Ciències Socials de l’Institut d’Estudis Catalans i el Col·legi Oficial de Doctors i Llicenciats en Filosofia i Lletres i en Ciències de Catalunya han elaborat conjuntament un document dictamen sobre el batxillerat, coincidint amb la proposta de modificació d’aquest cicle formatiu anunciada pel Govern d’Espanya. Aquest document serà lliurat al Ministeri d’Educació, Cultura i Esport, que és l’òrgan que ha pres la iniciativa de modificar l’actual batxillerat, i al Departament d’Ensenyament de la Generalitat de Catalunya, al qual correspon regular els estudis catalans.

El document és el resultat del seminari que el passat 28 de setembre va aplegar a l’IEC professionals i estudiosos de diferents camps del coneixement, que van analitzar les característiques que ha de tenir un batxillerat que integri les perspectives cultural, professional i pedagògica. A partir del debat de caràcter cultural que s’hi va establir, i que va anar més enllà de les qüestions logístiques o d’estructuració de cursos acadèmics que fins ara s’havien plantejat, els diversos experts van presentar propostes agrupades en quatre àmbits: matèries i modalitats; formats didàctics; articulació de l’aprenentatge escolar i la formació cultural, i, finalment, horaris, calendaris, ritmes i orientació-avaluació.

Aquesta aportació conjunta, que té per objectiu que «els joves assoleixin una cultura completa i àmplia, i que ho facin motivats pel gust de conèixer i de descobrir el món», pretén influir en els òrgans de decisió política en el moment que es replantegen l’actual batxillerat.