Debat sobre el futur de la química i la física Física i química en acció


Punts més rellevants de la jornada


  — En els batxillerats de ciències, tant la química com la física són matèries instrumentals, és a dir, necessàries per a tots els estudiants.

 — En els batxillerats científics, cal augmentar la proporció d’hores lectives dedicades a les ciències.

 — S’ha plantejat la conveniència d’un futur batxillerat de tres anys com una bona alternativa a les deficiències del sistema actual, en concordança amb el model d’altres països europeus.

 — Cal modificar, amb els mitjans que facin falta, els continguts i la metodologia actuals, implementant continguts procedimentals i fent-los més propers a la realitat del món actual.

 — Cal potenciar la coordinació entre les diverses matèries per evitar llacunes i repeticions innecessàries de continguts, així com la coordinació entre l’ensenyament secundari i els estudis superiors.

 — Les proves que els alumnes han de superar al final del batxillerat condicionen els objectius de cada matèria i poden ser determinants en els canvis reals que es produeixin.

 — Una nova ordenació en física i en química ha de tenir present l’opinió de molts professionals aliens a la docència que, per la seva activitat, coneixen quins són els requeriments de continguts de caràcter tècnic o social.
 






 
Telèfons de contacte:
Ramon Balasch (667 550 590 o rbalasch@clipmedia.net), Servei de premsa de l'IEC
M. Rosa Franquesa (932 701 620), Cap del Gabinet de la Presidència de l'IEC