Advertiment legal 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Anuari territorial de Catalunya 2005. Els temes

Debats recurrents i noves incorporacions

El 2005 va veure la continuació dels debats destacats dels dos anys anteriors, com ara el ferrocarril d'alta velocitat, el Quart Cinturó, el túnel de Bracons, els aeroports de Barcelona i de Lleida, l'habitatge, el Pla Hidrològic, el tramvia o les transformacions urbanes del Fòrum-Diagonal Mar i del 22@ al Poblenou de Barcelona. Igualment, hi ha continuïtat en alguns assumptes apareguts el 2004, com la contaminació del riu Ebre a Flix, la Llei de millora de barris, el Pla Director Urbanístic del Sistema Costaner, o el Pla Nacional d'Assignació d'Emissions.

El 2005 ha dut al centre del debat referències que havien romàs en un segon terme, com la línia de molt alta tensió Sentmenat-Bescanó-Baixàs o la urbanització de Fluvianàutic, les casernes de Sant Andreu, els incendis forestals, etc. Recull també temes apareguts el 2005, que signifiquen gairebé el 50 % de les entrades de l'Anuari, com l'autovia A-7 a les Terres de l'Ebre, el ferrocarril orbital Vilanova-Mataró, la sequera, la contaminació per nitrats d'origen agrari a la Bisbal d'Empordà, la Llei del dret a l'habitatge, la millora urbana al barri de la Mina, la transformació urbana entorn de l'estació de Lleida o la Xarxa Natura 2000.

Des d'una perspectiva dels grans àmbits temàtics, els que han tingut més pes durant el 2005 han estat el debat sobre la necessitat i l'impacte de les infraestructures, la Xarxa Natura 2000, la qual evidencia el debat intens entorn de la necessitat de protecció i de desenvolupament, la millora i la renovació urbanes, i la introducció de referències com ara l'aplicació del Protocol de Kyoto, que han incidit amb força en el debat sobre la internalització dels costos ambientals.