Presentació

            

El fons documental i arxivístic de l’Institut d’Estudis Catalans, està gestionat des del Servei de Documentació i Arxiu, pel director de l’arxiu i la cap del servei, juntament amb el suport tècnic de dues persones especialitzades. 

Trobareu accessible en línia l'Arxiu Digital de l’IEC, que actualment conté algunes de les sèries del nostre fons. Amb la finalitat de garantir l’accés digital al fons, aquest projecte anirà creixent amb la incorporació de noves col·leccions.

 

A més de l'arxiu històric, l'arxiu disposa de fons personals i d'entitats que s'han rebut a l'Institut d'Estudis Catalans al llarg de la seva història i que corresponen a membres de l’Institut i personalitats destacades de la cultura catalana. Aquesta documentació ocupa nou-cents cinquanta metres lineals, que augmenten periòdicament segons les transferències internes i les donacions que es porten a terme.

Arxiu històric

Els fons de l'Arxiu de l'Institut d'Estudis Catalans són constituïts per la documentació generada per la mateixa institució en l'exercici de les seves funcions i activitats, des de la  fundació, l'any 1907, fins als nostres dies.

Les eines de descripció per a la gestió d’aquests documents són la base de dades del catàleg, que actualment inclou més de vint-i-vuit mil registres, i els inventaris detallats de cada fons.

Els vint-i-dos fons dipositats a l'arxiu de l'IEC són:

Arxius de membres de l’IEC

Per a completar aquesta informació, al Servei de Documentació i Arxiu de l'IEC s'ha portat a terme una recerca acurada per a localitzar els arxius personals d'altres membres de l'IEC. Amb les dades recollides, s'ha confeccionat una relació alfabètica per a oferir-la als investigadors que hi puguin estar interessats.

Altres fons

Procediment de consulta

Adreça de contacte: arxiu@iec.cat

Per a facilitar i agilitar l’accés als fons, cal enviar una sol·licitud per correu electrònic a l’Arxiu de l’IEC, en la qual s’ha d’indicar quina investigació s’està portant a terme i quina documentació es vol consultar. Tot seguit, s'envia la informació pertinent i es concreta el dia i hora de consulta.

Condicions d'accés

Des de l’arxiu de l’IEC es tenen en compte els valors documentals establerts en el quadre següent: 

FASE

FUNCIÓ

DURADA

 

LOCALITZACIÓ

 

1. ACTIVA

Documentació en tràmit. Vigència administrativa i consulta freqüent

5 anys

Arxius d'oficina o de gestió

2. SEMIACTIVA

Consulta interna. Avaluació per a seleccionar-los i expurgar-los

De 6 a 25 anys

Arxiu intermedi (integrat a l'arxiu central)

3. INACTIVA

Valor històric i conservació permanent

 

A partir de

25 anys

 

Arxiu central històric

Els usuaris tenen accés a la documentació de l’arxiu històric de l’IEC (fase 3), amb finalitats de recerca i investigació, quan aquesta ha superat els 25 anys d’antiguitat, i per tant, ha adquirit el valor històric que li proporciona una conservació permanent a l’arxiu.

 

 


 

Alguns d’aquests fons han estat digitalitzats amb la col·laboració de

 


Institut d'Estudis Catalans. Carrer del Carme, 47; 08001 Barcelona.
Telèfon +34 932 701 620. Fax +34 932 701 180. informacio@iec.cat - Informació legal

Inici

Institució

Recerca

 

Llengua

 

Publicacions

Arxiu

Serveis

Serveis lingüístics

Transparència

  • Organització institucional
  • Informació econòmica
  • Personal
  • Premis i ajuts
  • Memòries, publicacions i programes de recerca
  • Serveis