Torna a les notícies
Els experts analitzen a l’IEC els beneficis del model d’ensenyament català
06/10/2011

«El model d’escola catalana i l’ensenyament de llengües que practica garanteix l’aprenentatge de les llengües oficials a tots els joves ciutadans de Catalunya, potencia la competència en l’aprenentatge de les llengües estrangeres i alhora promou el màxim desenvolupament personal i social». Aquesta és una de les conclusions de la jornada «Aprendre en català, un objectiu educatiu i social irrenunciable. Fonamentació pedagògica», amb què la Societat Catalana de Pedagogia (SCP), filial de l’IEC, va inaugurar ahir, 5 d’octubre, el curs 2011-2012 i que quedaran recollides en la declaració amb relació a les bases científiques, pedagògiques i socials de l’escola catalana i la immersió lingüística que la SCP farà pública pròximament. L'acte es pot veure a la videoteca de l'IEC.

Coincidint amb la celebració del Dia Mundial del Professorat, la Societat Catalana de Pedagogia va convocar diferents experts amb l’objectiu de valorar els beneficis de l’aprenentatge en català des d’un punt de vista cientificopedagògic. Joaquim Arenas, exdirector del Servei d’Ensenyament del Català; Diego Gómez, expresident d’Escola Valenciana; Ramon Bassa, exdirector del Servei Lingüístic de la Universitat de les Illes Balears; Isidor Marí, president de la Secció Filològica de l’IEC, i Joan Mallart, catedràtic de Didàctica de la Universitat de Barcelona, van analitzar la situació de l’ensenyament en els diferents territoris de llengua catalana i els fonaments pedagògics i sociològics del sistema escolar català.

Tal com van exposar en el decurs de la jornada, aquest model «dóna a tots els nois i noies els mateixos instruments per a poder desenvolupar-se amb les mateixes condicions, no fent de la llengua cap instrument de discriminació ni de separació». En aquest sentit, el president de la Secció Filològica va afirmar que «és inadmissible la politització partidista del debat pedagògic, que ignora els resultats educatius i només pensa en incrementar l’ús vehicular del castellà».

La sessió, que va presidir Salvador Giner, president de l’IEC, va cloure amb un col·loqui entre els assistents a la jornada.