Torna a les notícies
L’IEC acull el II Congrés Internacional de Recerca en Comunicació
01/07/2019

La Societat Catalana de Comunicació (SCC), filial de l’Institut d’Estudis Catalans (IEC), va organitzar el divendres 28 de juny el II Congrés Internacional de Recerca en Comunicació, durant el qual es va analitzar l’estat de la investigació en aquest camp i es van tractar temes com l’ètica periodística, la comunicació política o el llenguatge audiovisual, entre d’altres.

Joandomènec Ros, president de l’IEC, va donar el tret de sortida al congrés. Durant la seva intervenció, Ros va destacar que «l’IEC és l’acadèmia de la llengua catalana i també un espai d’investigació en tots els àmbits». També va voler fer esment del fet que «l’IEC publica gairebé tot el que fa, un 90 %, en català: uns cent vint volums i una cinquantena de revistes, a més de publicacions diverses. I això és així perquè l’IEC és l’acadèmia de la llengua catalana i també perquè el català ha de ser útil per a qualsevol cosa; per tant, també per a transmetre ciència.» 

Marta Civil, vicepresidenta de la SCC, va explicar temes organitzatius de la jornada i va incidir en el fet que la idea del congrés era «generar debat entre ponents i assistents». Després, Sergi Cortiñas, president de la SCC, va tancar la presentació explicant els objectius del congrés, com ara «potenciar la recerca en comunicació, enfortir les relacions entre les diferents universitats i centres de recerca, i buscar una forma de projectar externament la Societat Catalana de Comunicació».

El primer debat, titulat «Estat de la recerca en comunicació. Què s’ha fet fins ara i què queda per fer?», va comptar amb Jordi Berrio, Josep M. Casasús, Maria Corominas, Miquel de Moragas, Josep Gifreu, Jaume Guillamet i Maria Josep Recoder. 

La jornada va continuar amb presentacions sobre diversos temes relacionats amb la comunicació. Es va abordar el periodisme polític, l’ètica als mitjans de comunicació i la difusió dels continguts científics. També es va analitzar el món audiovisual i digital, així com el paper de la societat, el gènere i l’educació en l’àmbit de la comunicació.