Número 189
juliol 2014
ISSN 2013-4630
Seguiu-nos a Seguiu l'IEC a Twitter  facebook

Educació i Història. Revista d’Història de l’Educació. Núm. 23. Gener - Juny 2014
Societat d’Història de l’Educació dels Països de Llengua Catalana

 

Fa deu anys, quan s’intentava aprovar un projecte de Constitució europea, es va debatre al voltant de la pretensió de negar les arrels cristianes de la cultura europea. Una dècada després de tot aquell procés, el nou número de la revista Educació i Història, un monogràfic titulat Pedagogies i tradicions religioses i culturals, reprèn el fil d’alguns dels debats plantejats aleshores; l’obra se centra en les relacions entre la religió i la pedagogia, en un món sacsejat pels discursos de la postmodernitat, la globalització i la revolució tecnològica.

L’article amb què s’obre el monogràfic és de Raquel de la Arada, Conrad Vilanou i Antonieta Carreño, de la Universitat de Barcelona, que aborden el vessant pedagògic del cristianisme en contraposició a la tradició de l’hel·lenisme. Francesc Xavier Marín i Torné, expert en cultura, civilització i religions islàmiques, aborda, en el segon article, l’actualitat de les escoles islàmiques o alcoràniques. D’altra banda, els professors Héctor Salinas Fuentes i Miguel Amorós Hernández aprofundeixen en una tesi segons la qual, tant en el món clàssic com en la tradició cristiana, la qüestió clau sempre va ser la proposta d’una manera de viure que apuntava al cultiu de cadascú. Tot seguit, Xavier Laudo Castillo, Albert Esteruelas Teixidó i Jordi Garcia Farrero s’endinsen en la filosofia oriental de Lao Zi. El monogràfic es tanca amb un article de Júlia Yúfera Pérez, que estudia la tradició mística tot partint del segle d’or espanyol.

A banda del monogràfic, la revista inclou els assajos «El fons fotogràfic de l’Escolania de Lluc», de Llorenç Gelabert Gual i Francesca Comas Rubí, i «De maestros a profesores de EGB: tradiciones educativas y modernización pedagógica. El caso de Canarias en el contexto español», que firma Teresa González Pérez. Finalment, en l’apartat de ressenyes crítiques i bibliografia, Vanesa Amat i Castells repassa el passat i el present de la impremta escolar i els llibres de vida.

 

 

Piula aquesta notícia Facebook mail


Novetats bibliogràfiques

 
Terminàlia - Societat Catalana de Terminologia
 
 

 

Més de quaranta senyals. Noves reflexions sobre el medi ambient - Joandomènec Ros
 
 
Educació i Història. Revista d’Història de l’Educació. Núm. 23. Gener - Juny 2014 - Societat d’Història de l’Educació dels Països de Llengua Catalana
 
 

Butlletins anteriors

Pàgina principal de l'IEC

Institut d'Estudis Catalans. Carrer del Carme, 47; 08001 Barcelona.
Telèfon +34 932 701 620. Fax +34 932 701 180. comunicacio@iec.cat - Informació legal

Subscriure-us o Donar-vos de baixa